בס"ד

הפקות אופנה

הפקות אופנה ברוח התקופה והשפעות על הסטיילינג

 הפקות אופנה בשונה מהפקות מסחריות(לקוחות) הסטיילינג מקבל משמעות עצומה.

הסטיילינג משמעותו התאמת פרטיי לבוש כולל אביזרי אופנה המתאימים בצורה הרמונית אחד לשניה. ההרמוניה מתבטאת בטקסטורה, בצבע, בצורה וברוח התקופה הנוכחית.

כאשר מייעדים לצלם הפקת אופנה בהתאם לתקופה מסוימת שמים דגש רב על בחירה של פרטיי לבוש מאוד ספציפיים לדוגמא:

צורות אסימטריות, סוג הבד/צבע, למשל  וורוד לכל שלל גווניו: פוקסיה וורוד בייבי וורוד לילך וכו'.

 כאשר הבגד משמש בהפקת אופנה כפריט המרכזי ואליו מתלווים שרשראות, צמידים , טבעות, כובע, צעיף, חותלות, גרביים, נעליים ואף איפור המותאם לרוח ההפקה. כאשר רוצים להמחיש את התקופה הספציפית לדוגמא שנות הארבעים של המאה ה-20 אירועים שבהם הייתה מלחמת העולם השניה ובמהלכה גם התרחשה השואה כאשר גרמניה הנאצית חתרה להשמדה של כל העם היהודי וכמובן שהדבר לא צלח.

 אך שרידיי המלחמה ניבטו בעיקר בבגדים, המראה האופנתי של הכתפיים המודגשות והמראה הצבאי המוקפד, הבגדים המחויטים, שמלות שופעות בד, צווארוני פרווה ותכשיטים נוצצים אלו הם סימני ההיכר של שנות העשרים היפות.

GUCCI, MIU MIU מבית  PRADA לא פחדו לעצב קולקציות בהשראת שנות העשרים ולצלם אותן על דוגמניות צעירות ביותר, דבר המהווה ניגוד מוחלט לנשים אשר התלבשו בצורה הזו ביום יום ובאופן קבוע.

 ברבות השנים עולם האופנה והסטיילינג השתנה,  השתדרג התפתח אך תמיד האופנה חוזרת על עצמה.

ולאחר כ 3 עשורים לערך האופנה שהייתה מאוד נפוצה, לדוגמא בשנות השמונים, יכולה לחזור ולהופיע בחנויות בשנות ה2000.

השפעות בהם העולם נתון הינם אף הם פקטור למעצבי האופנה אשר תופרים ומעצבים ליין חדש בהשפעות בהם נתונים חייהם.

הפקת אופנה טובה נמדדת ביכולות המקצועיות של צלם אופנה בשיתוף פעולה עם הצוות הכולל איפור, עיצוב שיער וסטיילינג כל זאת על מנת להמחיש למביט מהצד איזה מסר ניסו להעביר כאן ומה היא "דריכת הרגל" אשר מנסים להראות לצופה מהצד.

ובהמשך לבחירת האקססוריז הרלוונטי להפקה, דוגמה טובה מאוד לכך ניתן לראות בהפקת אופנה אשר נעשתה בצילום במוזיאון אגד בישראל על ידי צלם האופנה OVSTUDIO.

אגד הינה חברה מאוד ותיקה אשר נוסדה בשנת 1933 אשר בימיה הראשונים בישראל פעלה  כחברה במעמד של "מונופול" אשר בה היו נוסעים לכל מקום בארץ. המטרה הייתה בהפקה הזו להמחיש את רוח התקופה בה היו מתלבשים ומתגנדרים על מנת להיפגש עם משפחה וחברים בימיי חג, בבילויים משותפים ואפילו כאשר יוצאים לסידורים יום יומיים לחנויות השונות, למרכולים ולמרכזי הקניות בשווקים.

 כאשר רוצים להדגיש מבחינת לבוש מראה מסוים נעזרים באביזרי סטיילינג הקרויים "אקססוריז" מילה זו מגיעה מעולם הלעז כאשר משמעותה בעברית הוא : אביזר אופנה כאשר האקססוריז הוא פריט מחזק ומחדד את הלוק הכללי להשלמת הופעה אופנתית ומייצר את המראה המוגמר לרוח התקופה.

 

בחזרה למאמרים